A MeOut Csoport projekteken és rendezvényeken keresztül nyújt támogatást a startup-ökoszisztéma tagjai számára ötleteik, terveik megvalósítására. Célunk a kreatív energiák felszabadítása, a gondolkodás támogatása. 

Számukra is egy kiemelt feladat volt, hogy megértsük, mivel tudunk számukra inkubátor-szerepet betölteni?

Kiindulópontok a digitális transzformációhoz

Ezeket a pontokat szedjük össze az alábbiakban, kiemelten a digitális transzformációs startup-ökoszisztéma szereplői szempontjából

  • Legyen digitális stratégia!
  • A startup értse, hogy a digitális átalakulás maga létszükséglet.
  • A vezetőnek képeznie kell magát, hogy megértse ennek kiemelt fontosságát a vállalat jövője szempontjából.

A felmérések, amelyeket a Spark Institute at IBS két évvel ezelőtt végzett el, kiemelte a vizsgált nemzetközi és a 117 magyar résztvevő esetében, hogy a kis- és középvállalatok vezetői, de a startup vezetők sem minden esetben értették még: a digitális transzformációra való átállás évtizedes távlatban határozza meg a profitkilátásokat, a vevőkhöz való elérést, és az eredményes mindennapi működést a csapattal.

Bár a hazai és külföldi válaszadók 91%-a fontosnak tartotta a kijelentést, mely szerint a digitális transzformáció mint jelenség meghatározza a cége mindennapjait, de a gyakorlatban nincs erről egy egységes képe a vállalatvezetőknek. 

Mik a főbb magyar és nemzetközi vállalatvezetői vélemények?

  • A digitális átállás egy IT kérdés.
  • A digitális transzformáció technológiai megoldást kíván.
  • Digitális kultúra kérdése a sikeresség!
  • Sok vállalat döntéshozója mint módszertant határozza meg.
  • Sok startup-CEO szerint költséghatékonyságot kell vele elérni.
  • A startup ökoszisztéma bevétel-növekedési elvárással bír az átállás kapcsán.
  • Lehetőségként a válaszoló vezetők harmada tekint rá: új termékeket és szolgáltatásokat tervez nyújtani az ügyfeleinek az átállás segítségével.
  • Új piacokat akar vele elérni a válaszolók harmada.

Ahogy mi látjuk a digitális transzformációt

Ezek alapján mi a MeOut-nál úgy látjuk: még mindig nem teljes a döntéshozók fejében a digitális transzformáció meghatározó szerepe a vállalatok jövőjét illetően. Nem egy eszközként kell rá tekinteni, amely új vevőket hoz be a termékek és szolgáltatások kapcsán, nem csupán új piacokat nyit meg, hanem a mindennapokat változtatja meg új kommunikációs BELSŐ és külső platformokkal, megközelítésekkel. A magyar vállalatvezetők 54%-a mondta, hogy van digitális stratégiája, és 91% szerint kell fektetnie a közeljövőben a digitális fejlesztésbe, különben elbukik.