A MeOut Csoport projekteken és rendezvényeken keresztül nyújt támogatást a startup-ökoszisztéma tagjai számára ötleteik, terveik megvalósítására. Célunk a kreatív energiák felszabadítása, a gondolkodás támogatása.
Számukra is egy kiemelt feladat volt, hogy megértsük, mivel tudunk számukra inkubátor-szerepet betölteni?
Kiindulópontok a digitális transzformációhoz
Ezeket a pontokat szedjük össze az alábbiakban, kiemelten a digitális transzformációs startup-ökoszisztéma szereplői szempontjából
- Legyen digitális stratégia!
- A startup értse, hogy a digitális átalakulás maga létszükséglet.
- A vezetőnek képeznie kell magát, hogy megértse ennek kiemelt fontosságát a vállalat jövője szempontjából.
A felmérések, amelyeket a Spark Institute at IBS két évvel ezelőtt végzett el, kiemelte a vizsgált nemzetközi és a 117 magyar résztvevő esetében, hogy a kis- és középvállalatok vezetői, de a startup vezetők sem minden esetben értették még: a digitális transzformációra való átállás évtizedes távlatban határozza meg a profitkilátásokat, a vevőkhöz való elérést, és az eredményes mindennapi működést a csapattal.
Bár a hazai és külföldi válaszadók 91%-a fontosnak tartotta a kijelentést, mely szerint a digitális transzformáció mint jelenség meghatározza a cége mindennapjait, de a gyakorlatban nincs erről egy egységes képe a vállalatvezetőknek.
Mik a főbb magyar és nemzetközi vállalatvezetői vélemények?
- A digitális átállás egy IT kérdés.
- A digitális transzformáció technológiai megoldást kíván.
- Digitális kultúra kérdése a sikeresség!
- Sok vállalat döntéshozója mint módszertant határozza meg.
- Sok startup-CEO szerint költséghatékonyságot kell vele elérni.
- A startup ökoszisztéma bevétel-növekedési elvárással bír az átállás kapcsán.
- Lehetőségként a válaszoló vezetők harmada tekint rá: új termékeket és szolgáltatásokat tervez nyújtani az ügyfeleinek az átállás segítségével.
- Új piacokat akar vele elérni a válaszolók harmada.
Ahogy mi látjuk a digitális transzformációt
Ezek alapján mi a MeOut-nál úgy látjuk: még mindig nem teljes a döntéshozók fejében a digitális transzformáció meghatározó szerepe a vállalatok jövőjét illetően. Nem egy eszközként kell rá tekinteni, amely új vevőket hoz be a termékek és szolgáltatások kapcsán, nem csupán új piacokat nyit meg, hanem a mindennapokat változtatja meg új kommunikációs BELSŐ és külső platformokkal, megközelítésekkel. A magyar vállalatvezetők 54%-a mondta, hogy van digitális stratégiája, és 91% szerint kell fektetnie a közeljövőben a digitális fejlesztésbe, különben elbukik.