A MeOut-nál dolgozó kollégák nagy figyelmet fordítanak a digitális oktatásra, a jövő munkavállalóira, és a jelen vállalatainak felkészítésére is. 

Hisszük, hogy a most ismereteket szerző diákok számára az Internet of Things, az Ipar 4.0 olyan természetességű dolgok, amelyek a jövő munkahelyén alapkészség-számba fognak menni. Ezért is fordítunk nagy figyelmet arra, hogy adományokat, azon belül informatikai eszközöket és képzést adjunk rászoruló, halmozottan hátrányos helyzetű tanulók és oktatási intézmények számára. Tudjuk, mekkora versenyhátrány, esélyegyenlőséget gátló tényező a Digitális Transzformációból való kimaradás, az online világból való kirekesztődés.

Mit tettünk eddig?

Mi a Digitális Transzformáció folyamata? 

A digitális technológiák egy vállalkozás, egy szervezet életében lehetőséget jelentenek a hatékonyság növeléséhez, de ebben kulcsszerepet játszik az, hogy az adott szervezet, vállalat mennyire alkalmas a változásra. Ahhoz, hogy a digitális technológiákat bevezessük egy szervezet mindennapjaiba, működésébe, a korábbi hagyományos gyakorlatok teljes körét újra kell gondolnunk. 

Első lépésben tehát a szervezet Digitális Transzformációjának bevezetéséhez kell egy teljeskörű stratégia, ami alapján lépéseket teszünk. A folyamat azt jelenti, hogy vállalati kultúraváltás is történik tehát, tanulási képesség kell hozzá. A digitális technológiákra történő átállás alkalmazkodik a posztmodern kor digitális felhasználói elvárásaihoz, erre ad szervezeti választ. A kész válasz és az igény felmerülése közötti tanulási folyamat maga a Digitális Transzformáció. Feltételez egy új, innovatív gondolkodásmódot, egy innovatív vezetői és vállalati kultúrát is. Új technológiai eszközöket alkalmaz, elég a chat-bot-okra, vagy a legutóbbi időszakban a videóbanki szolgáltatásokra, vagy a digitális oktatásra gondolnunk a COVID-19 jelentette kihívások kapcsán.

A digitális transzformáció magában hordozza a lehető legjobb felhasználói élmény előállítását, ügyfelek és munkavállalók számára történő nyújtását.

Mire figyeljünk a Digitális Transzformáció során?

  1. Kell egy üzleti stratégia a bevezetéshez: Mi a célunk a digitalizálással? Hogyan tudjuk minőségi kiszolgálásban részesíteni a velünk kapcsolatban állókat, az ügyfeleket? Mi ehhez a legjobb eszköz, ami a leghatékonyabb a célunkhoz? Nem biztos, hogy a legdivatosabb eszköz az, ami nekünk a legjobb. 
  2. A belső erőforrásainkat szükséges felmérni, milyen ügyféligények vannak nálunk, ezek mennyire priorizálhatóak, csoportosíthatóak, mit látnak a szervezetünk kulcsemberei, mi tenné hatékonyabbá a munkát, ha digitalizálható lenni? Mik a visszajelzések ügyféloldalról, munkavállalói oldalról? És ehhez kell keresni az eszközt, ami digitális. 
  3. Kérdezzük meg az ügyfelet, hogy milyen ügyfélélménye van a szervezetünkkel kapcsolatban. Ez az alapja a digitális transzformációs modellnek.
  4. Kérdezzük meg a munkavállalót, szervezeti felhasználót, kollégát. Vannak -e félelmei, mik a meglátásai? Mutassuk meg, miért vezetjük be, miben segíti a munkájukat, mit vált ki a munkafolyamatban, oktassuk őket, és ami a legfontosabb: nyugtassunk meg. Ez nem veszélyezteti a munkahelyét. Időt spórol számukra, automatizál olyan folyamatokat, amelyekben sok hibalehetőség volt korábban, például a levélkiküldést automatizálja, de annak megfogalmazására is így több idő jut, és a paraméterezés, üzemeltetés is szakembert kíván.
  5. Használjuk a bevezetésnél a startup kultúra előnyeit! Gyors döntéshozatal, minden tag bevonása területi szakértelem szerint – ez segítheti a döntéshozatalt, amit lassít a hagyományos hierarchikus döntési folyamat. A munkavállalókat vonjuk be – és a stratégia elfogadottsága nő!

Ezek a lépések határozzák meg, hogy a digitális technológiát hadrendbe állítva növelhessük vállalati hatékonyságunkat, illetve javíthassuk az ügyfélélményt és ügyfélkiszolgálást.

Az EU törekvései 

Az Európai Unió által is támogatott hazánk digitális fejlődése. Számos európai uniós GINOP és VEKOP pályázat került kiírásra azért, hogy az Ipar 4.0 a mikro-, kis- és középvállalati körben elterjedjen, a cégek digitális szoftverellátottsága, gépsorok automatizálása megvalósuljon. Az európai uniós irányelvek mentén Magyarország Kormánya is összeállította a Digitális Jólét 2.0 Stratégiát, amely az internetes penetráció növelését, a Digitális Állam és a Digitális Gazdaság kiépítését célul tűzte ki (a stratégiát az alábbi linken érheted el: https://www.kormany.hu/download/6/6d/21000/DJP20%20Strat%C3%A9giai%20Tanulm%C3%A1ny.pdf)