Utólag azt hiszem mindannyian egyet értünk abban, hogy vonzott minket a képzés témája: Intercultural Dialogue Through Music. A zene tényleg az egyik legjobb kommunikációs forma, mindenki érti és beszéli ezt a nyelvet, és emiatt összehozza az embereket. Ahogy azt velünk is tette. 🙂

Interaktív csoportfoglalkozásokkal bele is vágtunk a közepébe. Alig vettük észre, de az első kávészünetben (másfél óra után) már mindenki önfeledten beszélgetett. A csapatépítő foglalkozások nagyon hatásosak voltak, hamar közösséggé váltunk.

A tréning által szemléletünk is formálódott. Egy olyan pillanatban voltunk jelen, amikor Európa szerte nagy változások zajlottak, és nagyon izgalmas volt, hogy ebben közösen tudtunk véleményt formálni. Ehhez nagy segítségünk volt Ira, a trénerünk, aki arra sarkallt bennünket, hogy kilépve a nemzetállamok által nézett szemszögből, pillantsuk meg egymást mint embert, értékeljük magunkat és másokat.

A játékos feladatok, közös prezentálások, jégtörők és eszmecserék a különböző kultúrákból jövő résztvevőket egységgé kovácsolta. A közös Praxis Europe-os zene alkotása mindenki kultúráját, zenei ízlését kreatív módon ötvözte, és a végső koncert alkalmával egy komplex önkifejezés valósult meg, az összes jelen levő náció együtt muzsikálhatott. Bepillantást nyerhettünk egymás kultúrájába, melynek csúcspontja az interkulturális est volt, ahol a nemzeti tradicionális ételeket és italokat kóstolhattuk végig, valamint egy fergeteges közös buli keretében táncoltuk végig az éjszakát.

Nemcsak egymást, de a várost is megismertük: szombat délelőtt városnézésen vehettünk részt, ahol Birmingham főbb nevezetességeit csodálhattuk meg kedves idegenvezetőnk kalauzolásával. Jártunk a város katedrálisában, Európa legnagyobb könyvtárába is ellátogattunk, egy múzeumot is megnéztünk és a híres csatornákat sem hagytuk ki. Mi több, a városházára is meghívást kaptunk, ahol a polgármesterrel is beszélgethettünk.

Esténként sem unatkoztunk: együtt jammeltünk a hostel konyhájában, Church Pub-ban élveztük egymás társaságát és a méltán híres angol söröket, kocsmatúrára is beneveztünk, karaoke bárban próbáltuk ki énektudásunkat és egy helyi távol-keleti konyhájú étteremben is vacsoráztunk.

Volt egy este, amikor mi magyarok épp egy asztalnál vacsoráztunk. Csenge és Dóri nagyon nevetett, de szinte ok nélkül. Egy idő után nem lehetett nem nevetni a nevetésükön, és mi is kacagni kezdtünk. Aztán azon kaptuk magunkat, hogy egyre többen csatlakoznak az asztalunkhoz, mert kíváncsiak, hogy mégis mi történik. Attól az asztaltól nem lehetett nevetés nélkül felállni. Felejthetetlen élmény…

Nem lehet pontosan megfogalmazni, hogy miért, de az együtt töltött idő örök élménnyé vált. Minden pillanatát élveztük. Az új barátságokat, az alkotás örömét, a kreativitást igénylő feladatokat, a nap végi közös jammelést, közös főzést, ezek a pillanatok mind közelebb hoztak bennünket egymáshoz. Ritkán adatik meg egy ilyen intenzív élmény, itt viszont ez volt a természetes.

Ha valaki azon törné a fejét, hogy belevágjon-e egy hasonló kalandba, elég csak annyit mondani, hogy ez a bő egy hét életre szóló élményekkel és barátságokkal ajándékozott meg mindannyiunkat, a MeOut pedig végig segítségünkre volt az előkészületekben. És a végére egy jó tanács mindenkinek:

Ne hezitálj, jelentkezz! Nem fogod megbánni! 😉

A birminghami négyes: Berkin Suzanne Csenge, Konkoly Borbála, Konkoly Csenge, Patai Dóra